Para wodna to nie problem do 20 min., ale praca wydechu jak w Zetorze, norma to nie jest :?
[O2] 1.8 tsi a rs - gdzie to przyśpieszenie, a dopłata 30 ty
Zwiń
X
-
[O2] 1.8 tsi a rs - gdzie to przyśpieszenie, a dopłata 30 ty
Witam
Od jakiegoś czasu mam okazję okazjonalnie przejechać się O2 1.8 tsi. Moje odczucia krótko mówiąc są takie, że przy przyśpieszaniu nie ma się wrażenia tych 160 km. Być może przyśpieszenie jest zbyt liniowe, ale fun-u nie ma. Znacznie lepiej jest przy większych prędkościach, kiedy silnik ciągnie jak tur /na 5-ce, bo 6-ka to już ekonomia/ i osiągnięcie czy też przekroczenie 200 km/h nie stanowi problemu. Wtedy czuć, że te konie są nie tylko na papierze.
Piszę o tym dlatego, że w cenniku model rs 2.o tsi jest droższy o ~ 30 tys. zł a oferuje niewiele lepsze przyśpieszenie do 100 km/h, bo 7.3, zamiast 7.8 jak w 1.8 tsi. Pomijając bogatsze wyposażenie, zawieszenie itd. a ograniczając porównanie do obu silników zastanawiam się na ile czuć te 200 km w modelu rs. Jeśli jest to podobnie jak w 1.8 tsi to dopłata do rs-a jest dyskusyjna.
P.S. A tak generalnie to chyba te nowe konie są coraz bardziej "ekologiczne". W seacie leon 1.8t /180 km/ przy przyśpieszaniu wgniatało w fotel. W niewiele słabszym 1.8 tsi jest dużo gorzej.
-
-
cóż, brak "wgniatania" dla jednych jest wadą, dla innych zaletą, też mam ten "problem" przesiadając się z diesla, ale co z tego, kiedy auto jednak zasuwa mimo, że tego nie czuć
Zamieszczone przez metrotestniewiele lepsze przyśpieszenie do 100 km/h, bo 7.3, zamiast 7.8
dopłata 30tys -> albo kupujesz zwykłego ambienciakia i jesteś zadowolony, albo płacisz za RSa, który przynajmniej z założenia nie jest już takim zwykłym działkowozem, poza tym różnice w wyposażeniu ambiente <-> RS jakieś tam jednak są, znowu bardzo subiektywna sprawa (oprócz przyspieszenia) za co kto chce zapłacić i czym woli jeździć, w Twoim przypadku cieszyłbym się, że nie muszę przepłacać i mam "to samo"
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
0.5s to dużo daje. Poza tym RS jest usawiony bardziej na ostro, czyli zawieszenie twardsze, biegi też, nie porównywałbym tego tak teoretycznie tylko radziłbym się przejechać.
Porównanie do Leona 180km jeśli piszesz o Leonie 1 to troche nie bardzo. Kolejna generacja auta jest cięższa i bardziej komfortowa. Kolega właśnie ma takiego Leona i szuka nowego auta do kupienia i ma straszny problem, żeby znaleźć równie "ostre" w odczuciu auto.
Teraz auta są bardziej dupowozowate niż kiedyś, więcej wytłumienia, osprzętu i niestety, żeby mieć hardkora to trzeba pruć autoLeon FR 2.0TDI 170KM
Komentarz
-
-
Ale oprócz koni to przeciez głównie przebieg i wysokosc momentu obrotowego decyduje o wciskaniu w fotel, czym wyzszy moment z dołu tym bardziej wciska natomiast płasko rozłozony moment powoduje bardziej płynne przyspieszenie.
Widze to u siebie, max moment mam około 390Nm przy 2300 ale za to płasko i przy 4tys mam go jeszcze 350Nm więc jak depne to strzału w plecy nie ma ale za to ciągnie do odcięcia więc czasami widze ze inne auto lepiej odchodzi ale przy większych prędkosciach jednak go dochodze....superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Jeżeli ktoś szuka mocy jak najniższym kosztem, to pewnie ten ambiente 1.8 będzie najlepszym rozwiązaniem. RSka ma o zdecydowanie bogatsze wyposażenie i inny charakter, więc te 30 tysięcy to nie tylko silnik. Jak popatrzysz na różnicę w cenie superba 1.8 i 2.0 to można przyjąć, że różnica w cenie silnika to ok 6 tyś.O2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
kross12
Rzeczywiście 1.8TSI szału nie robi...Na papierze rewelacja, a w praktyce średnio.
Ja się rozczarowałem, szczególnie po przesiadce na 17'
Zawsze możesz kupić 1.8 TSI, doposażyć go za 10k i zrobić program po którym będziesz miał moc jak w RSie.
A jak szukasz kopnięcia w plecy za mała kasę to przejedź się Golfem 1.4 TSI 160km/250nm
Niby moc ta sama co 1.8TSI ale wrażenia z jazdy zupełnie inne, zapewne to zasługa kompresora.
Komentarz
-
kross12, to rób program i nawet bez doposażania odczujesz chyba różnicę ?
BTW - jakoś nie widzę jeszcze wysypu chipowanych 1.8TSI na forum...OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
nowe samochody na gwarancji to mało kto sie decyduje na chipa, po programie jest około 210KM więc juz musi czuc róznicesuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Duża skrzynia miała mieć 325Nm, potem 350Nm, a jeżdżą auta gdzie jest płasko 350-370Nm i NIC się nie dzieje. Tak wiec seryjne 1.8TSI maja zazwyczaj około 180KM i 265Nm powiedzmy płasko, wiec do tych 200-205KM i płaskich 280-290Nm będzie można dłubnąć.
A co powiedzieć maja użytkownicy 1.6TDI gdzie po programie powinno być lekko 300Nm
Komentarz
-
-
1.8 TSi vs RS? Odpowiem krotko. Gdy 1.8 masz juz to co fabryka dala, to w RS masz 5 bieg.... A jesli ktos nie czuje przyspieszenia, niech sprawdzi cisnienie w ogumieniu
Moja w 2 osoby z wlaczona klima miala 7.3. Sprawdzone lepszym sprzetem niz stoper i licznik
ps
a mam i szyber, i sound system i kolka 225/40 na 18.(lekko nie jest)
Szczerze moge polecic kazdemu chetnemu przygod RS. Zawiecha do poprawy i jest bolid by skoda.pozdrawiam
Jacek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftDuża skrzynia miała mieć 325Nm, potem 350Nm, a jeżdżą auta gdzie jest płasko 350-370Nm i NIC się nie dzieje. Tak wiec seryjne 1.8TSI maja zazwyczaj około 180KM i 265Nm powiedzmy płasko, wiec do tych 200-205KM i płaskich 280-290Nm będzie można dłubnąć.
A co powiedzieć maja użytkownicy 1.6TDI gdzie po programie powinno być lekko 300Nm
A 2.0TSI ma "dużą" dsg
Co do zabawy może nie ma ale jest skuteczność ... auto równo ciągnie od 3000 do 6000
A gwałtownego kopa powoduje ze żona jest spokojniejsza ... a dzieciak nie ma choroby lokomocyjnej .Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.
Komentarz
-
-
Maicroft, jeżdzą płaskie 370 - to chyba masz na myśli po modach, bo seryjnie (wg fabrycznych danych) to do małej montują silniki do 250Nm (i jest ich kilka) a do dużej 350Nm (choćby passat i superb oba 3.6, jeden 300KM drugi 260KM i moment oba taki sam 350Nm) - przynajmniej ja nie znam większych wartości podawanych przez producenta
[ Dodano: Pon 23 Sie, 10 19:28 ]
a ciekawe czy mierzalne są różnice w przyśpieszeniu lub prędkości maksymalnej przy tym samym silniku ale pomiędzy oponami 205 i 225? Natknął się ktoś kiedyś na taki test?O2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomeka ciekawe czy mierzalne są różnice w przyśpieszeniu lub prędkości maksymalnej przy tym samym silniku ale pomiędzy oponami 205 i 225? Natknął się ktoś kiedyś na taki test?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marbabszkoda, testowales u siebie :?: Skoda tego w danych technicznych nie podaje, a rozne sa wersje silnikowe i rozne opony
nie podają, ale w zależności od wersji wyposażenia i kół to się jednak różni, dla większości IMO bez znaczenia, ale podają jakąś konkretną wersję, albo taką, która najlepiej wypada - najbiedniejszą.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Jesli ktos chce poczuc u siebie roznice wystarczy prosty test... kola na 2.0-2.1 i kola dopompowane na 2.6-2.8. Od razu czuc roznice.... sprawdzcie samiIm szersze, tym roznice beda wieksze... Swego czasu
mialem malucha na 175/50 13... Bez kol napompowanych na 3.0 nie bylo mozliwosci zlapania 130, czy nawet 140 z lekkiej gorki ( silnik po tuningu, walek swiatek i obrobiona glowica). I mimo tych 3.0 atmosfer jezdzil jak gokart ( plus domowy sposob na twarde zawieszenie czyli na sprezyny z tylu naciagniety waz ogrodniczy.. tylko sie nie smiac.. takie byly czasy i pomysly na tuning
Mina konkurentow
na trasie bezcenna
pozdrawiam
Jacek
Komentarz
-
-
skoro jest ok sekundy różnicy pomiędzy 195 a 225, to by oznaczało, że 18tsi ambiente (195/65/15) ma do setki 7,8 (to z katalogu, bo domyślam się na 99%, że podają tą wartość najlepszą) natomiast 1.8TSI L&K (225/45/17) powinien mieć ok 8,5-8,8 :shock:
Idąc dalej tym rozumowaniem, wnioskuję, że realna różnica w przyśpieszeniu pomiędzy 1.8TSI a 2.0TSI to ponad sekunda, a nie pół - trzeba porównać na tych samych kołach 225 (RSka ma 7,3)O2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
wracajac do wciskania w fotel to powiem wam tak:
1 jazda scirocco - pieknie wciska2 jazda jest fajnie
po 3 michach chyba gdzies koniki uciekly bo wogole nie czuc przyspieszania
ale za to jak wsiadlem do jetty to myslalem ze oszaleje, autko proaktycznie nie przyspiesza
niestety czlowiek latwo sie przywyczaja do lepszegozaloze sie ze ktos kto jezdzi 2,0 tsi 270 km potwierdzi to
power czuc na poczatku potem zawsze malo.
a co do opon to nie wiem bo scirocco ma w standarcie 225/17 a ja mam 235/17(pakiet sport) ale macie racje w katalogu jakos nie podajac roznic z wzgledu na opony
Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomekMaicroft, jeżdzą płaskie 370 - to chyba masz na myśli po modach, bo seryjnie (wg fabrycznych danych) to do małej montują silniki do 250Nm (i jest ich kilka) a do dużej 350Nm (choćby passat i superb oba 3.6, jeden 300KM drugi 260KM i moment oba taki sam 350Nm) - przynajmniej ja nie znam większych wartości podawanych przez producenta
Komentarz
-
Komentarz