[O2] 1.8 tsi a rs - gdzie to przyśpieszenie, a dopłata 30 ty

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AdamSkoda
    Drive
    • 2007
    • 55

    [O2] 1.8 tsi a rs - gdzie to przyśpieszenie, a dopłata 30 ty

    Para wodna to nie problem do 20 min., ale praca wydechu jak w Zetorze, norma to nie jest :?
  • metrotest
    Rider
    • 2006
    • 506
    • Volkswagen
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
    • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

    #2
    [O2] 1.8 tsi a rs - gdzie to przyśpieszenie, a dopłata 30 ty

    Witam

    Od jakiegoś czasu mam okazję okazjonalnie przejechać się O2 1.8 tsi. Moje odczucia krótko mówiąc są takie, że przy przyśpieszaniu nie ma się wrażenia tych 160 km. Być może przyśpieszenie jest zbyt liniowe, ale fun-u nie ma. Znacznie lepiej jest przy większych prędkościach, kiedy silnik ciągnie jak tur /na 5-ce, bo 6-ka to już ekonomia/ i osiągnięcie czy też przekroczenie 200 km/h nie stanowi problemu. Wtedy czuć, że te konie są nie tylko na papierze.


    Piszę o tym dlatego, że w cenniku model rs 2.o tsi jest droższy o ~ 30 tys. zł a oferuje niewiele lepsze przyśpieszenie do 100 km/h, bo 7.3, zamiast 7.8 jak w 1.8 tsi. Pomijając bogatsze wyposażenie, zawieszenie itd. a ograniczając porównanie do obu silników zastanawiam się na ile czuć te 200 km w modelu rs. Jeśli jest to podobnie jak w 1.8 tsi to dopłata do rs-a jest dyskusyjna.

    P.S. A tak generalnie to chyba te nowe konie są coraz bardziej "ekologiczne". W seacie leon 1.8t /180 km/ przy przyśpieszaniu wgniatało w fotel. W niewiele słabszym 1.8 tsi jest dużo gorzej.

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      cóż, brak "wgniatania" dla jednych jest wadą, dla innych zaletą, też mam ten "problem" przesiadając się z diesla, ale co z tego, kiedy auto jednak zasuwa mimo, że tego nie czuć

      Zamieszczone przez metrotest
      niewiele lepsze przyśpieszenie do 100 km/h, bo 7.3, zamiast 7.8
      hmm, dla kogo niewiele lepsze dla tego niewiele lepsze, myślę, że przy tym poziomie urywanie kolejnych 0,5s to jest już bardzo dużo.

      dopłata 30tys -> albo kupujesz zwykłego ambienciakia i jesteś zadowolony, albo płacisz za RSa, który przynajmniej z założenia nie jest już takim zwykłym działkowozem, poza tym różnice w wyposażeniu ambiente <-> RS jakieś tam jednak są , znowu bardzo subiektywna sprawa (oprócz przyspieszenia) za co kto chce zapłacić i czym woli jeździć, w Twoim przypadku cieszyłbym się, że nie muszę przepłacać i mam "to samo"
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • BioBogon
        Elegance
        • 2005
        • 921

        #4
        0.5s to dużo daje. Poza tym RS jest usawiony bardziej na ostro, czyli zawieszenie twardsze, biegi też, nie porównywałbym tego tak teoretycznie tylko radziłbym się przejechać.

        Porównanie do Leona 180km jeśli piszesz o Leonie 1 to troche nie bardzo. Kolejna generacja auta jest cięższa i bardziej komfortowa. Kolega właśnie ma takiego Leona i szuka nowego auta do kupienia i ma straszny problem, żeby znaleźć równie "ostre" w odczuciu auto.

        Teraz auta są bardziej dupowozowate niż kiedyś, więcej wytłumienia, osprzętu i niestety, żeby mieć hardkora to trzeba pruć auto
        Leon FR 2.0TDI 170KM

        Komentarz

        • piramida
          RS
          • 2009
          • 12222
          • Superb III (3V3)

          #5
          Ale oprócz koni to przeciez głównie przebieg i wysokosc momentu obrotowego decyduje o wciskaniu w fotel, czym wyzszy moment z dołu tym bardziej wciska natomiast płasko rozłozony moment powoduje bardziej płynne przyspieszenie.

          Widze to u siebie, max moment mam około 390Nm przy 2300 ale za to płasko i przy 4tys mam go jeszcze 350Nm więc jak depne to strzału w plecy nie ma ale za to ciągnie do odcięcia więc czasami widze ze inne auto lepiej odchodzi ale przy większych prędkosciach jednak go dochodze....
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz

          • tomek
            L&K
            • 2005
            • 1078

            #6
            Jeżeli ktoś szuka mocy jak najniższym kosztem, to pewnie ten ambiente 1.8 będzie najlepszym rozwiązaniem. RSka ma o zdecydowanie bogatsze wyposażenie i inny charakter, więc te 30 tysięcy to nie tylko silnik. Jak popatrzysz na różnicę w cenie superba 1.8 i 2.0 to można przyjąć, że różnica w cenie silnika to ok 6 tyś.
            O2FL RS | S2 | F2

            Komentarz


            • #7
              Rzeczywiście 1.8TSI szału nie robi...Na papierze rewelacja, a w praktyce średnio.
              Ja się rozczarowałem, szczególnie po przesiadce na 17'

              Zawsze możesz kupić 1.8 TSI, doposażyć go za 10k i zrobić program po którym będziesz miał moc jak w RSie.

              A jak szukasz kopnięcia w plecy za mała kasę to przejedź się Golfem 1.4 TSI 160km/250nm
              Niby moc ta sama co 1.8TSI ale wrażenia z jazdy zupełnie inne, zapewne to zasługa kompresora.

              Komentarz

              • looker
                RS
                • 2008
                • 1886
                • Octavia II (1Z3)
                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                #8
                kross12, to rób program i nawet bez doposażania odczujesz chyba różnicę ?
                BTW - jakoś nie widzę jeszcze wysypu chipowanych 1.8TSI na forum...
                OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  nowe samochody na gwarancji to mało kto sie decyduje na chipa, po programie jest około 210KM więc juz musi czuc róznice
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • tomek
                    L&K
                    • 2005
                    • 1078

                    #10
                    Z tym programem w 1.8 jest słabo przy dsg. Chyba celowo wsadzili tam tą słabszą skrzynię. Zatem jeżeli ktoś chce mocnego automata, to raczej musi się skusić na rske
                    O2FL RS | S2 | F2

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Mocy to ta skrzynia sie nie boi, bardziej ja moze zmeczyc moment obrotowy, ale te 270Nm to da rade.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • kubazak
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 146

                        #12
                        musiało to tsi byc niesprawne, wielokrotnie mam okazję jezdzić roznymi tsi 160 i swietnie się zbiera.Napewno lepiej jak 1,8 T 150 w octavii 1

                        [ Dodano: Pon 23 Sie, 10 10:02 ]
                        z jedną małą uwagą - trzeba kręcić go prawie do odcięcia .

                        Komentarz

                        • tomek
                          L&K
                          • 2005
                          • 1078

                          #13
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          Mocy to ta skrzynia sie nie boi, bardziej ja moze zmeczyc moment obrotowy, ale te 270Nm to da rade.
                          Moment właśnie miałem na myśli. Powszechnie mówi się przecież, że ta skrzynia to 250Nm przenosi, czyli tyle ile 1.8 ma w serii
                          O2FL RS | S2 | F2

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Duża skrzynia miała mieć 325Nm, potem 350Nm, a jeżdżą auta gdzie jest płasko 350-370Nm i NIC się nie dzieje. Tak wiec seryjne 1.8TSI maja zazwyczaj około 180KM i 265Nm powiedzmy płasko, wiec do tych 200-205KM i płaskich 280-290Nm będzie można dłubnąć.


                            A co powiedzieć maja użytkownicy 1.6TDI gdzie po programie powinno być lekko 300Nm
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • Jac0
                              Drive
                              • 2008
                              • 73

                              #15
                              1.8 TSi vs RS? Odpowiem krotko. Gdy 1.8 masz juz to co fabryka dala, to w RS masz 5 bieg.... A jesli ktos nie czuje przyspieszenia, niech sprawdzi cisnienie w ogumieniu
                              Moja w 2 osoby z wlaczona klima miala 7.3. Sprawdzone lepszym sprzetem niz stoper i licznik

                              ps
                              a mam i szyber, i sound system i kolka 225/40 na 18.(lekko nie jest)

                              Szczerze moge polecic kazdemu chetnemu przygod RS. Zawiecha do poprawy i jest bolid by skoda.
                              pozdrawiam
                              Jacek

                              Komentarz

                              • Psycho Dad
                                Rider
                                • 2009
                                • 629

                                #16
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Duża skrzynia miała mieć 325Nm, potem 350Nm, a jeżdżą auta gdzie jest płasko 350-370Nm i NIC się nie dzieje. Tak wiec seryjne 1.8TSI maja zazwyczaj około 180KM i 265Nm powiedzmy płasko, wiec do tych 200-205KM i płaskich 280-290Nm będzie można dłubnąć.


                                A co powiedzieć maja użytkownicy 1.6TDI gdzie po programie powinno być lekko 300Nm
                                Tylko 1.8TSI ma "małą" dsg i jest na styk 250Nm
                                A 2.0TSI ma "dużą" dsg


                                Co do zabawy może nie ma ale jest skuteczność ... auto równo ciągnie od 3000 do 6000
                                A gwałtownego kopa powoduje ze żona jest spokojniejsza ... a dzieciak nie ma choroby lokomocyjnej .
                                Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Psycho Dad, Jeszcze raz napisze. 2.0TDI tez mialo na styk 325Nm, potem poszli o krok dalej mowiac, ze 350Nm. Obecnie jezdza auta ktore maja plaskie 370Nm i daje to rade i nic sie nie dzieje.

                                  Tak wiec obstawiam, ze male DSG te 300Nm zniesie rowniez bez problemu.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • tomek
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1078

                                    #18
                                    Maicroft, jeżdzą płaskie 370 - to chyba masz na myśli po modach, bo seryjnie (wg fabrycznych danych) to do małej montują silniki do 250Nm (i jest ich kilka) a do dużej 350Nm (choćby passat i superb oba 3.6, jeden 300KM drugi 260KM i moment oba taki sam 350Nm) - przynajmniej ja nie znam większych wartości podawanych przez producenta

                                    [ Dodano: Pon 23 Sie, 10 19:28 ]
                                    a ciekawe czy mierzalne są różnice w przyśpieszeniu lub prędkości maksymalnej przy tym samym silniku ale pomiędzy oponami 205 i 225? Natknął się ktoś kiedyś na taki test?
                                    O2FL RS | S2 | F2

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      #19
                                      Zamieszczone przez tomek
                                      a ciekawe czy mierzalne są różnice w przyśpieszeniu lub prędkości maksymalnej przy tym samym silniku ale pomiędzy oponami 205 i 225? Natknął się ktoś kiedyś na taki test?
                                      no pewnie, że są, najlepiej samemu potestować, między 195 a 225 to jest ~sekunda do setki przy setapie 140/300
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • marbab
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 4713
                                        • Fiat
                                        • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                        #20
                                        szkoda, testowales u siebie :?: Skoda tego w danych technicznych nie podaje, a rozne sa wersje silnikowe i rozne opony
                                        Marek



                                        Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                                        Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #21
                                          Zamieszczone przez marbab
                                          szkoda, testowales u siebie :?: Skoda tego w danych technicznych nie podaje, a rozne sa wersje silnikowe i rozne opony
                                          testowałem.
                                          nie podają, ale w zależności od wersji wyposażenia i kół to się jednak różni, dla większości IMO bez znaczenia, ale podają jakąś konkretną wersję, albo taką, która najlepiej wypada - najbiedniejszą.
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • Jac0
                                            Drive
                                            • 2008
                                            • 73

                                            #22
                                            Jesli ktos chce poczuc u siebie roznice wystarczy prosty test... kola na 2.0-2.1 i kola dopompowane na 2.6-2.8. Od razu czuc roznice.... sprawdzcie sami Im szersze, tym roznice beda wieksze... Swego czasu mialem malucha na 175/50 13... Bez kol napompowanych na 3.0 nie bylo mozliwosci zlapania 130, czy nawet 140 z lekkiej gorki ( silnik po tuningu, walek swiatek i obrobiona glowica). I mimo tych 3.0 atmosfer jezdzil jak gokart ( plus domowy sposob na twarde zawieszenie czyli na sprezyny z tylu naciagniety waz ogrodniczy.. tylko sie nie smiac.. takie byly czasy i pomysly na tuning Mina konkurentow na trasie bezcenna
                                            pozdrawiam
                                            Jacek

                                            Komentarz

                                            • tomek
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1078

                                              #23
                                              skoro jest ok sekundy różnicy pomiędzy 195 a 225, to by oznaczało, że 18tsi ambiente (195/65/15) ma do setki 7,8 (to z katalogu, bo domyślam się na 99%, że podają tą wartość najlepszą) natomiast 1.8TSI L&K (225/45/17) powinien mieć ok 8,5-8,8 :shock:
                                              Idąc dalej tym rozumowaniem, wnioskuję, że realna różnica w przyśpieszeniu pomiędzy 1.8TSI a 2.0TSI to ponad sekunda, a nie pół - trzeba porównać na tych samych kołach 225 (RSka ma 7,3)
                                              O2FL RS | S2 | F2

                                              Komentarz

                                              • liroyek
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 620

                                                #24
                                                wracajac do wciskania w fotel to powiem wam tak:
                                                1 jazda scirocco - pieknie wciska 2 jazda jest fajnie po 3 michach chyba gdzies koniki uciekly bo wogole nie czuc przyspieszania ale za to jak wsiadlem do jetty to myslalem ze oszaleje, autko proaktycznie nie przyspiesza
                                                niestety czlowiek latwo sie przywyczaja do lepszego zaloze sie ze ktos kto jezdzi 2,0 tsi 270 km potwierdzi to power czuc na poczatku potem zawsze malo.
                                                a co do opon to nie wiem bo scirocco ma w standarcie 225/17 a ja mam 235/17 (pakiet sport) ale macie racje w katalogu jakos nie podajac roznic z wzgledu na opony
                                                Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                                                bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                                                http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                                                Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez tomek
                                                  Maicroft, jeżdzą płaskie 370 - to chyba masz na myśli po modach, bo seryjnie (wg fabrycznych danych) to do małej montują silniki do 250Nm (i jest ich kilka) a do dużej 350Nm (choćby passat i superb oba 3.6, jeden 300KM drugi 260KM i moment oba taki sam 350Nm) - przynajmniej ja nie znam większych wartości podawanych przez producenta
                                                  No dokladnie ja mam troche ponad 350Nm plaskie i gorka 370Nm przy 2500 obr/min i skrzynia nie protestuje.
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...